Jaunu noteikumu ieviešana

Mūsu solījums

Jaunu noteikumu ieviešana
Mazāks patēriņš un emisiju daudzums, izmantojot efektīvus un pārbaudītus risinājumus
Dacia apņemšanās ir padarīt jaunus automobiļus pieejamākus. Mēs piedāvājam pievilcīgus un kvalitatīvus automobiļus ar uzticamām un efektīvām tehnoloģijām. Mūsu automobiļi ir aprīkoti ar tehnoloģijām, kas ir kopīgas Renault Group ražotajiem automobiļiem, un tajos izmantota visa pieejamā tehnoloģiskā kompetence, lai samazinātu degvielas patēriņu un piesārņojošās emisijas.

Dacia automobiļos piedāvājam plašu risinājumu un tehnoloģiju klāstu, kas palīdz samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas pirms brauciena, tā laikā un pēc tam, padarot automobiļa lietošanu optimālu .
Mainoties noteikumiem, mēs vēlamies saglabāt vadošās pozīcijas, pieņemot jauno Vispasaules harmonizētās vieglo transportlīdzekļu pārbaudes procedūru (WLTP). WLTP ir lēciens uz priekšu tādu emisijas rādītāju nodrošināšanā, kas ir daudz tuvāki tam, kā tu faktiski izmanto savu automobili ikdienā.

Noteikumu izmaiņas

Noteikumu izmaiņu izpratne: WLTP un RDE
WLTP ir spēkā no 2017. gada 1. septembra, pakāpeniski aizstājot desmitiem gadu veco Eiropas Jaunā braukšanas cikla (NEDC) sertifikācijas protokolu. Turklāt, papildinot WLTP, minētā procedūra stājas spēkā arī ikdienā. Reālos braukšanas apstākļos radušās emisijas (RDE) tiek pārbaudītas saskaņā ar testēšanas procedūru faktiskā izlietojuma noteikšanai. Par šīm izmaiņām un to, ko tās nozīmē tev, vari uzzināt vairāk šeit:
Kas ir sertifikācijas protokols?
Sertifikācijas protokols ir obligāto testu sērija, kas sertificē visu tirgū pieejamo jauno transportlīdzekļu atbilstību noteikumiem. Mērķis ir pārbaudīt, vai visos transportlīdzekļos ir ievēroti piesārņojošo izmešu noteikumi, ko parasti dēvē par emisiju standartiem. Pašreizējais standarts ir Euro6.

Testēšana notiek laboratorijā, un to veic neatkarīgas organizācijas (piemēram, UTAC Francijā). To pamatā ir standartizēti braukšanas cikli (ilgums, ātrums, aprīkojums, temperatūra utt.), un tie mēra piesārņojošo vielu, CO2 emisiju un degvielas patēriņu transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju. Tie ir standartizēti mērījumi, kuri ļauj salīdzināt dažādu ražotāju automobiļu modeļu veiktspēju. Pašlaik šie dati tiek publicēti brošūrās un ražotāju tīmekļa vietnēs.
No NEDC uz WLTP
Līdz 2017. gada septembrim spēkā bija 1990. gados izveidotais NEDC sertifikācijas protokols. Pēdējo 30 gadu laikā automobiļi ir krasi mainījušies, tādēļ WLTP pakāpeniski aizstāj NEDC.

Tātad, kāda ir atšķirība? Pirmkārt, WLTP cikls ir ilgāks un stingrāks nekā NEDC. Testēšanas ātrums ir lielāks. Temperatūras diapazons ir plašāks un tiek ņemts vērā viss automobiļa aprīkojums (skatīt tabulu tālāk). Tas nodrošina rezultātus, kas vairāk atbilst ikdienas braukšanas emisiju rādītājiem.
NEDC un WLTP salīdzinājums
Characteristics
NEDCWLTP
Length of cycle (min)2030
Distance (km)1123
Average speed (km/h) 3447
Max speed (km/h)120131
% of time stopped2413
NEDCWLTP
Results
Test results are far from real-use measurementsTest result are closer to real-use

One result per model/engine/gear boxFor each model/engine/gear box: A minimum result and a maximum result
Tālāk norādītas NEDC un WLTP testu atšķirības. Lai gan šie reālākie testēšanas apstākļi var uzrādīt lielāku degvielas patēriņu un emisijas rādītājus, īstenībā jūsu faktiskais degvielas patēriņš netiek ietekmēts. Tas vienkārši ir precīzāks lietošanas rādītājs, jo ar jauno WLTP protokolu CO2 emisijas rādītāju datos ņemts vērā automobiļa tips, kā arī izvēlētais aprīkojums un opcijas. Turklāt šie mērījumi tiek veikti, pamatojoties uz rezultātiem, kas reģistrēti, veicot tāda paša tipa automobiļa testēšanu (salīdzinājumā ar vienu rezultātu uz katru modeli saskaņā ar NEDC).
Reālos braukšanas apstākļos radušās emisijas (RDE)
Kaut arī WLTP testa ciklu nosacījumi ir stingrāki nekā NEDC protokolam, tie joprojām neņem vērā visus automobiļa reālās lietošanas parametrus, tādēļ tiek veikta Reālos braukšanas apstākļos radušos emisiju (RDE) testēšana. Veicot testēšanu uz ceļiem reālos braukšanas apstākļos, RDE tests papildina WLTP sertifikācijas procedūru, pārbaudot automobiļa faktisko piesārņojošo emisiju līmeņus.

Renault grupa jau ir sākusi norādīt RDE piesārņojošo emisiju testu rezultātus jaunajiem automobiļiem, kas reģistrēti pēc 2016. gada septembra. Papildu informācija pieejama grouperenault.com/RDE.
Laika posms
No 2017. gada septembra līdz 2018. gada septembrim visiem tirgū ienākošajiem jaunajiem automobiļiem (jauns modelis/dzinējs) ir jābūt sertificētiem saskaņā ar WLTP procedūru.

No 2018. gada septembra visiem jaunajiem automobiļiem, kas tiek pārdoti pārstāvniecībās, ir jābūt sertificētiem, izmantojot WLTP. Lai tev būtu vieglāk, līdz 2018. gada beigām pārvaldes iestādes ir lūgušas visiem ražotājiem norādīt tikai NEDC rezultātus. Tādējādi visiem automobiļiem, kuriem jau sākta sertifikācija saskaņā ar WLTP, rezultāti tiks pārveidoti atbilstoši NEDC līdz pat 2019. gada sākumam. Tās ir vērtības, kas attiecīgajās valstīs tiks izmantotas nodokļu aprēķināšanas vajadzībām.
No 2019. gada janvāra visas publicētās atsauces vērtības būs tikai WLTP vērtības.

Paralēli WLTP un RDE sertifikācijas protokola ieviešanai, Euro6 standarts, kura prasības ir saistošas automobiļiem, soli pa solim attīstās, lai izaicinātu auto tirgus ietekmi uz vidi. Rezultātā 2020. gada 1. janvārī tiks ieviests Euro6d standarts.
Kā tas ietekmē tieši tev?
Ir svarīgi ņemt vērā, ka izmantotais sertifikācijas protokols neietekmē nedz automobiļa veiktspēju, nedz faktisko degvielas patēriņu.

Tomēr ražotāju publicētie CO2 līmeņa un degvielas patēriņa dati visticamāk tiks uzrādīti augstāki saskaņā ar WLTP vienkārši tādēļ, ka jaunais protokols labāk atspoguļo reālos braukšanas scenārijus.

Vienkārši sakot, WLTP ir precīzāks nekā NEDC, bet tas nemaina faktisko veiktspēju vai patēriņu.

Mūsu saistības

Skaidra un vienkārša patēriņa informācija
Atbilstoši Dacia zīmola solījumam mēs turpinām piedāvāt pieejamus risinājumus, vienlaikus saglabājot caurskatāmību attiecībā uz jaunajiem noteikumiem, kas regulē degvielas patēriņu un emisijas rādītājus, un ejam kopsolī ar tiem.

Dacia vienmēr ir veltījis īpašu uzmanību caurskatāmībai un vienkāršībai, tādēļ mēs pilnībā atbalstām pāreju uz jaunajiem noteikumiem.

Sākot ar 2018. gada janvāri, Dacia laidīs tirgū pirmos automobiļus, kas būs sertificēti saskaņā ar jaunajām procedūrām. No 2018. gada septembra visi pārdotie jaunie Dacia automobiļi būs sertificēti atbilstoši jaunajam WLTP.

Mūsu risinājumi

Atjautīgi un gudri ietaupīšanas veidi
Mūsu, Dacia zīmola, mērķis ir sniegt viegli saprotamu informāciju par ekspluatācijas izmaksām un rosināt jūs rīkoties, lai tās samazinātu. Tādēļ mēs piedāvājam dažādus risinājumus, lai dotu iespēju rīkoties atjautīgi un samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas pirms brauciena, tā laikā un pēc tam.
Vidi saudzējošas tehnoloģijas
- Iebūvētās funkcijas ietver pārnesumu maiņas indikatoru, eko režīma pogu, brauciena atskaiti ar eko rādītājiem* ekonomiskas braukšanas mērīšanai un eko norādes* autovadīšanas ieteikumiem degvielas efektivitātes optimizēšanai

- “Start and Stop” dzinēja sistēma, lai samazinātu degvielas patēriņu un emisijas, automašīnai stāvot

*Tikai Duster modelim
Sašķidrinātās gāzes automobiļi
Visā Dacia modeļu klāstā tiek piedāvāti pārbaudīti sašķidrinātās gāzes automobiļu risinājumi. Izvēloties šādu risinājumu, izvēlies drošu un pārbaudītu tehnoloģiju. Tas ir benzīna attīrīšanas un dabasgāzes ražošanas blakusprodukts.

Sašķidrinātā gāze ir pieejama šķidrā veidā, un to var uzglabāt tvertnēs; sašķidrinātā gāze tiek pārveidota atpakaļ par gāzi, pirms tā tiek sadedzināta dzinējā.

Salīdzinājumā ar benzīna automobiļiem sašķidrinātās gāzes automobiļu lietošana ir vienkārša, un to ekspluatācijas izmaksas ir zemākas. Tie ir videi draudzīgāka alternatīva, ko raksturo par 10 % mazāki CO2 emisijas rādītāji nekā benzīna automobiļiem.